zaterdag 20 april 2013

Omgehaakte poef

Al lange tijd heb ik een oude bruine poef in huis. Ooit voor 2,50 gescoord bij een tweedehands winkeltje. Met het doel om er een leuk stofje omheen te maken. Het stofje werd een gehaakte hoes. 


Ik heb 'm gehaakt met Paris van Drops met haaknaald 5, het haakt heerlijk weg. 
Ik ben begonnen met een basisgranny en vanaf de hoeken heb ik niet meer gemeerderd maar alleen in toeren gehaakt. 
Onderaan een schulprandje van 1/2 stokje, 4 stokjes, 1/2 stokje en een vaste om de losse tussen de stokjes. 
Vind 'm zelf heel vrolijk geworden en hij staat perfect bij 'm rode bank!









6 opmerkingen:

  1. Mooi. Dat staat een stuk gezelliger dan een bruine poef of niet? Ik zal bij de kringloop ook eens op zoek gaan naar een oude poef voor een klein prijsje want daar kan iets moois uit ontstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo worden oude saai poefen weer helemaal van nu en super hip

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige poef is het nu. En helemaal heerlijk als het niet de hele wereld heeft gekost.

    Groet, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee. Een oude poef in een nieuw jasje gestoken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. is er iemand die voor ons babytje een poefhoes kan haken zoals hierboven?

    BeantwoordenVerwijderen